بیت کوین به زبان ساده چیست؟



حتما شنیدید بیت کوین خیلی از افراد رو طی مدت کوتاهی میلیاردر کرده! توی این مطلب با مفهوم بیت کوین این طلای دیجیتال یا پادشاه رمزارزها، به زبان ساده آشنا میشیم.

بیت کوین از کی بوجود آمد؟

همه چیز از سال ۲۰۰۸ و انتشار مقاله‌ای که نوعی پول الکترونیک به نام بیت کوین در آن معرفی شده بود آغاز شد. احتمالا بحران مالی بزرگ سال ۲۰۰۸ و اتفاقات مربوط به آن دوران را از اخبار به یاد داشته باشید. در همین دوران بود که فرد یا گروه ناشناسی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو، مقاله‌ای را به تعداد زیادی از متخصصین علم رمزنگاری ارسال کرد که در آن از پول الکترونیکی جدیدی صحبت کرده بود. در این مقاله که از آن به عنوان وایت پِیپِر هم یاد می‌کنند، بیت کوین و نحوه کار کرد آن شرح داده شده بود، و امروزه کمتر کسی هست که کلمه بیت کوین، این پادشاه ارزهای دیجیتال به گوشش نخورده باشد!

بیت کوین چیست کیف پول سخت افزاری پروکی
بیت کوین چیست و خالق مرموز آن کیست؟

اما سوالی اصلی اینه که بیت کوین واقعا چیه؟

بیت کوین نوعی پول و ارز الکترونیک و رمزنگاری شده هست که فقط به صورت آنلاین وجود داره و به وسیله اون می‌تونید به صورت ناشناس و درلحظه به هر نقطه‌ای از دنیا پول بفرستید، از ش برای خرید کالا و خدمات استفاده و حتی به چشم یک سرمایه‌گذاری یا پس‌انداز بهش نگاه کنید.

چه کسی بیت کوین را کنترل می‌کند؟

بیت کوین بر خلاف پول‌های امروزی که عرضه و توزیع‌شون در اختیار دولت‌هاست، در کنترل هیچ فرد، گروه و یا سازمان خاصی نیست. فقط کافیه افرادی که وارد شبکه بلاکچین این ارز دیجیتال می‌شن، قوانینش رو بپذیرن به همین سادگی!

تمام قوانین مدیریت دارایی در شبکه بیت کوین به صورت کدهای برنامه‌نویسی‌ و بصورت شفاف توسط تمام کاربران در اینترنت قابل مشاهده است.

ویکی‌پدیا

بیت کوین چه هدفی دارد؟


هدف اولیه پیدایش بیت کوین، انتقال و یا ذخیره امن پول است. به همین دلیل میشه بیت کوین رو یک سیستم پرداخت و بانکداری دیجیتال جدید و امن دونست. بیت کوین در واقع کنترل واقعی پول رو به دست خود افراد برگردونده و با کلمه عبور ویژه‌ای که بهش کلید خصوصی میگن، تنها مالکین این کلیدها قادر به خرج کردن و انتقال بیت کوین‌ها هستن.

دلیل خاص بودن بیت کوین چیست؟

درست مثل طلا، تعداد بیت کوین‌ها هم محدوده، در طول زمان ارزشی بسیار بالا پیدا کرده اما جابه‌جایی و نگهداری بیت کوین نسبت به سایر ارزهای رایج مثل دلار یا حتی فلزات گران‌بها مثل طلا خیلی راحت‌تره! با بیت کوین هر میزان و مبلغی را می‌تونید در لحظه و به راحتی در حساب کیف پول سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری خودتون دور از چشم همه داشته باشین و و این بارزترین ویژگی این پادشاه ارزهای دیجیتال به حساب می‌یاد.

و مطلب مهم پایانی!

در دنیای رمزارزها این فقط خود شمایید که مسئول محافظت از سرمایه‌های دیجیتال‌تون در مقابل هکرها و حمله‌های خرابکارانه‌ی آنلاین هستید.

با استفاده از کیف پول سخت افزاری پروکی، سرمایه‌تان را از شبکه خارج کنین و فقط زمانی که نیاز به واریز با برداشت دارید با استفاده از پروکی و به بصورت دستی تراکنش‌هاتون رو تایید کنین. اینجوری خیالتون راحته که همیشه سرمایه شما به صورت آفلاین و امن، دور از دسترس هرگونه حمله هکرهاست. 

همین حالا پروکی خودتون رو بهمراه ارسال رایگان بصورت آنلاین سفارش بدید: https://iranprokey.com/product/prokey-optimum

Leave a Comment